السبت، 13 ديسمبر 2008

كنتُ بلهاء



إحساس مخيف جدا

أن تكتشف موت لسانك

عند حاجتك للكلام

و أن تكتشف موت قلبك

عند حاجتك للحب والحياة

وتكتشف جفاف عينك

عند حاجتك للبكاء

وتكتشف أنك وحدك

كأغصان الخريف

عند حاجتك للآخرين

كم تغتالني الكلمات

كم أشتاق للعودة إلي حياتي السابقة

أتمنى العودة إلي أحلامي وكلماتي مره أخرى

اااه كم غبية أنا

كم عاملتها مثل أختِ لي

لا تستحق لا تستحق لا تستحق

كنتُ بلهاء!

نعم أنا كذلك

انتْ اعتبرتك من أعزّ الناس لدي

والآن وجودك مثلَ عدمه

إرحلي لم أجني من مجالستكِ إلا العناء

..إرحلي

..إرحلي

هناك تعليقان (2):

ريهام العربي يقول...

ازيك يا عسل بقالي فتره مدخلتش ولا عملت اي كومنت في اي مدونه ودي تاني مدونه اكتب فيها تعليق

ومع الاسف تاني كومنت
يلا معلش المهم ، عجبتني كلمات الخاطره بس في حاجه لفتت انتباهي

الجزء بتاع انك عاوزه ترجعي زي ما كنتي خديها كلمه من مجرب متتمنيش حاجه مستحيل تحصل وبصي لقدام ديما يا اما تنسي الموضوع وتابعي حياتك يا تفكري في حل وبصي للموضوع بشكل ايجابي خلي كل ضربه تقويكي مش تهزك


وخلي اصحابك قريبين ديما منك واعدائك اقرب وتوقعي الضربه من القريب قبل البعيد


وبعيدن يا بنتي احمدي ربنا انها جت علي قد كده واتعلمي منها

يمكن انا مقولتش شئ جديد ويمكن كلام بتسمعيه كل يوم بس قلت اللي انا بعمله وعن تجربه


تحياتي ومستنيه منك كل جديد

safa7_karmooz يقول...

بالعكس...فأنت لست بلهاء...الا فقط ان كنت تتمنين العودة الى الماضى ...وتخافين من العبور من حاضرك لمستقبلك...

تراجعى...وحاولى ان تفكرى فقط قليلا فيما ينتظرك فى الامام..

والنظر للخلف يكون للعبرة والذكرى فقط...وليس اشتياق للعودة اليه

:)